T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
“Ombudsman Halkla Buluşuyor" programı kapsamında Malatya'ya gelen Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç, beraberindeki kamu denetçileriyle birlikte kentteki bir otelde vatandaşlarla toplantıda bir araya geldi.
Toplantıya Vali Baruş’un yanı sıra Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, Cumhuriyet Başsavcısı Muhammet Savran, İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay, Baro Başkanı Enver Han, İlçe Kaymakamları, İlçe Belediye Başkanları, STK Temsilcileri, Kurum Müdürleri ve vatandaşlar katıldı.
Soruların sorularak cevapların verildiği toplantıda 17 bin 517 başvurudan 17 bin 500'ünü karara bağladık diyen Şeref Malkoç; milletin eğitim, sağlık, ekonomik, yerel yönetim hizmetlerinin en iyisine layık olduğunu ifade ederek, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun da bunu temin etmeye çalışan kurumlardan birisi olduğunu belirtti.
Vali Aydın Baruş yaptığı konuşmasında; “İnsanoğlunun toplum halinde yaşamasından beri idare var olmuştur. İdarenin şekli ise o zaman ki kültür anlayışına göre değişmektedir. Otorite olmayan toplumlarda huzur ve güvenliği sağlayamazsınız. İnsan hayatının devamını sağlayamazsınız. Artık günümüzde bu otorite demokratik otorite şeklinde tedavül etmektedir. Demokratik yönetimlerin esası ise idare ile vatandaş arasındaki güçlü bağlara ihtiyaç duymaktadır. Vatandaş idareye güven duymazsa idare karşısında daima haksızlık yaptığını düşünürse demokratik yönetimlerde krizlere neden olur. İşte bu güveni sağlayabilmek için demokratik yönetimler değişik yöntemler bulmuşlardır. Yargı bunlardan bir tanesidir. Vatandaş yanlış yapıldığını düşünüyorsa yargı yoluna başvurur, sadece kişilere karşı değil idareye de karşı. Ama bazen mahkeme süreçleri uzun sürebiliyor. Vatandaş bugünün ihtiyacına binaen idarenin yapmış olduğunu bir an önce düzeltilmesini talep edebiliyor. Bugün artık Türkiye Cumhuriyeti de demokratik yönetimin bir icraatı olarak vatandaşların şikayet ve başvurularını dile getirebilecekleri çok sayıda mekanizmaya sahip. Hepimizin bildiği gibi Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine her vatandaşımız başvurabiliyor. Dilek ve taleplerini burada dile getirebiliyor. İdareler bu başvuruları neticelendirerek kısa sürede vatandaşımıza sistem üzerinde bilgi vermek zorundalar. Açık Kapı projesiyle vatandaşlarımız aynı şekilde şikayet ve taleplerini dile getirip bunun neticesini takip etme imkanına sahipler. Ancak bu mekanizmalarda idare daha önce uyguladığı usul ve yöntemlere göre çözer çözemediyse neden çözemediğini belirterek bu başvuruyu sonuçlandırıyor. Arada bir uzlaşma mekanizması yok. Kamu Denetçiliği Kurumu 2012 yılında anayasal kurum olarak girmiş olmakla vatandaşla idare arasındaki uzlaştırmaya sağlayacak bir yöntem olarak ön görüldü. Bugün artık Kamu Denetçiliği Kurumu gerek insan haklarının güçlendirilmesinde, insan haklarının uygulanmasında gerekse idarenin yapmış olduğu işlemlerde hukuka uygun davranmasında git gide görevini etkin bir hale getirmekte. Kamu Denetçiliği Kurumu bir taraftan vatandaşı ilgilendiren kararlar verirken, diğer taraftan idarelerde rehberlik rolü üstleniyor. Kamu Denetçiliği Kurumu bu bilgilendirme toplantılarıyla birlikte Türkiye'de de etkin bir kurum olarak idareyle vatandaş arasında uzlaştırıcı, dostane çözümler bulucu bir kurum olarak daha güçlü bir şekilde varlığını devam ettireceğine yürekten inanıyorum” dedi.