T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
Tarihsel süreç içerisinde "doğunun batısı batının doğusu" olarak tanımlanan Malatya, bugün de aynı konumunu sürdürmekte olup sosyo-ekonomik yapısı nedeniyle bölgesinde önemli bir cazibe merkezi durumundadır. İlin bu gün ulaştığı ekonomik gelişim düzeyinde Malatya ile özdeşleşen kayısı yetiştiriciliğinin etkisi yadsınamayacak düzeydedir. Malatya için ilahi bir lütuf olarak da kabul edilebilecek olan kayısı, özellikle 80'li yıllardaki dışa açık ekonomiye geçiş sürecinde önemli bir ihraç ürünü haline gelmiş ve ilin ekonomik gelişimine büyük katkı sağlamıştır/sağlamaktadır. Malatya, ekonomik gelişmesinin temelinde Kayısı yetiştiriciliğini önemli yer tutmasına rağmen günümüzde ekonomik kalkınma kaynaklarını çeşitlendirerek daha dengeli bir sektörel yapıya evrilmektedir.
DPT tarafından 2003 yılında yayınlanan "İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması" sonucuna göre Malatya il geneli olarak tüm iller içerisinde sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasında 41. sırada yer almıştır. Kalkınma Bakanlığı tarafından yapılan “2011 Yılı İllerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması”na göre ise Malatya 81 il arasında 42. sırada yer almaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yapılan İllerde Yaşam Endeksi-2015 sıralamasında Malatya tüm iller sıralamasında 53. Sırada yer almıştır. 2022 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’de Kişi Başına Düşen GSYİH miktarı 10.659 Dolar iken, Malatya’da Kişi Başına Düşen GSYİH miktarı 5.646 Dolardır.
Kişi Başına Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (Dolar)
Yıl |
Yolcu |
||
İç Hat |
Dış Hat |
Toplam |
|
2002 |
87.512 |
- |
87.512 |
2015 |
756.976 |
10.725 |
767.701 |
2016 |
784.574 |
5.152 |
789.726 |
2017 |
878.991 |
7.421 |
886.412 |
2018 |
861.328 |
10.808 |
872.136 |
2019 |
733.754 |
9.987 |
743.741 |
2020 |
474.337 |
4.212 |
478.549 |
2021 |
637.280 |
14.108 |
651.388 |
2022 |
649.879 |
16.016 |
665.895 |
2023 |
728.971 |
2.852 |
731.553 |
Yıl |
Sisteme Giren(MWH) |
Dağıtılan(MWH) |
Kayıp Enerji(MWh) |
Kayıp-Kaçak Oranı |
2015 |
1.144.394,28 |
1.012.966,85 |
131.427,43 |
11,48% |
2016 |
1.187.674,71 |
1.065.908,42 |
121.766,28 |
10,25% |
2017 |
1.259.570,00 |
1.121.370,10 |
138.199,90 |
10,97% |
2018 |
1.270.395,09 |
1.134.580,65 |
135.814,43 |
10,69% |
2019 |
1.263.516,12 |
1.131.630,42 |
131.885,70 |
10,34% |
2020 |
1.267.126,45 |
1.140.595,96 |
126.530,49 |
9,99% |
2021 |
1.344.769,73 |
1.204.372,35 |
140.397,38 |
10,44% |
2022 |
1.297.818,62 |
1.170.046,73 |
127.771,89 |
9,85% |
2023 |
1.082.610,68 |
941.260,99 |
141.349,70 |
13,06% |
ARAZİNİN KARAKTERİ |
ALANI (ha) |
TOPLAM ALAN (ha) |
|
TARIM ALANI |
SULANAN ARAZİ |
173.389 |
425.450 |
SULANABİLİR ARAZİ |
218.557 |
||
SUSUZ ARAZİ |
33.504 |
||
MERA VE ORMANLIK |
ÇAYIR-MERALAR |
280.504 |
500.675 |
ORMANLIK VE FUNDALIK ALAN |
220.171 |
||
DİĞER ALANLAR
|
TAŞLIK-KAYALIKLAR |
287.786 |
315.075 |
SU SATIHLARI |
18.022 |
||
YERLEŞİM ALANLARI |
9.267 |
||
TOPLAM ALAN (ha) |
1.241.200 |
1.241.200 |
Yıl |
Alanı (Ha) |
Fidan Dikimi (Adet) |
2015 |
4.500 |
1.454.000 |
2016 |
6.607 |
9.720.000 |
2017 |
7.205 |
1.249.290 |
2018 |
6.950 |
3.250.000 |
2019 |
500 |
3.349.975 |
2020 |
779 |
1.150.000 |
2021 |
778 |
486.825 |
2022 |
1.070 |
560.550 |
2023 |
1.800 |
841.491 |
Toplam |
30.189 |
21.062.109 |
Yıl |
Yıllara Göre İhracat ve İthalat Değerleri (TUİK) |
|
İhracat ($) |
İthalat ($) |
|
2002 |
71.618.000 |
22.381.000 |
2015 |
250.865.000 |
69.886.000 |
2016 |
250.831.000 |
86.187.000 |
2017 |
238.277.000 |
145.429.000 |
2018 |
224.214.000 |
105.619.000 |
2019 |
281.465.000 |
84.437.000 |
2020 |
288.948.752 |
115.491.819 |
2021 |
418.968.000 |
106.380.000 |
2022 |
456.234.000 |
171.166.000 |
2023 |
387.401.000 |
156.604.000 |
TURİZM
Malatya tarih boyunca çeşitli kültür ve medeniyetlere ev sahipliği yapmış olup, tarih ve arkeoloji bakımından büyük ve eski bir kültüre sahiptir. İl turizm potansiyeli geçmişten günümüze korunarak taşınmıştır. Gerek sahip olduğu tarihî, doğal ve kültürel zenginlikleri gerekse bölgesinde bulunan önemli turistik değerler Malatya’nın turizm ekonomisini desteklemektedir. 7000 yıllık geçmişe sahip olan ve çok önemli eserleri bünyesinde barındıran Arslantepe Höyüğü’nün 2021 yılında UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesine girmesi İlimizin tanıtılması ve turizminin gelişmesi açısından büyük önemi haizdir.