T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Vali Seddar Yavuz, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla, Büyükşehir Belediyesi Nikah Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında, 2024 yılına ait güvenlik verilerini ve 6 Şubat depremlerinin ardından İlimizde gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Basın mensuplarına yönelik yapılan açıklamada, İlimizdeki asayiş durumu, terörle mücadele, narkotik suçlarla mücadele ve trafik denetimleri gibi birçok konulara değindi.
Vali Yavuz, basın toplantısında yaptığı konuşmada “Çok Kıymetli Gazeteciler Dernek Başkanları, Malatya'mızın değerli basın mensupları, öncelikle 10 Ocak çalışan gazeteciler gününüzü kutluyorum. 6 Şubat deprem felaketinden sonra özellikle zorlu koşullarda halkımızın yanında yer alarak ve doğru bilgilerle hemşehrilerimizi bilgilendirerek büyük bir sorumluluk ve görev anlayışı ile bugünlere geldiniz ben öncelikle siz değerli gazetecilerimize basın mensuplarımıza ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Bugün biz Mülki Amirleri için de çok özel özel bir gün,bugün de ülkemizin her bir köşesinde devletimizin bekası milletimizin refahı için mesai mefhumu gözetmeksizin gayretle çalışan tek sevdası ay yıldızlı albayrak ve Türkiye olan tüm meslektaşlarımızın 10 Ocak İdareciler Gününü kutluyorum. Şunu açık bir şekilde ifade etmek isterim ki yüzyılın felaketi olarak tabir ettiğimiz bu büyük deprem öncelikle binalarımıza zarar verdiği kadar sosyal dokumuza hayallerimize anılarımıza geçmişimize hatta bazılarımızın geleceğine de olumsuz etkiler bırakmıştır. Kimileri evlatlarını eşlerini anne babalarını toparlamak zorunda kalmış, kimisi yaşadığı sokağın bir daha eskisi gibi olamayacağı anılarını bırakmıştır. Biz böylesine büyük bir felaketten yeni dönüş ve kıyam hikayesi yazmak ve hemşehrilerimizin vatandaşımızın beklentilerini karşılamak üzere Sayın Cumhurbaşkanlığımızın liderliğinde bakanlarımız devletimizin tüm kurum ve kuruluşları STK'larımız, iş dünyamız yeni bir yolculuğa çıktık depremin ilk anından itibaren bugüne kadar da önemli gelişmeler yaşadık.
Bugün sizlerle 2 bölüm halinde ilimizin verilerine ve şu anda mevcut durumumuzu ve 2025 yılına ilişkin beklentilerimizi de paylaşmak istiyorum. 1. bölümde sizlerle temelde bir valinin en önemli görevi nedir diye sorarsanız huzur ve güvenliktir hemşehrilerimizin evinde sokakta iş yerinde güvenli dolaşabilmesi ve herhangi bir tehditle karşılaşmayacağını dair inançtır.
Bu yüzden de göreve başladığımız günden itibaren Malatya'nın huzuru için emniyet, jandarma ve istihbarat birimlerimizle birlikte gayretle çalışıyoruz ve mutlaka bu şehirde daha iyi huzur ortamını sağlayacağız. 1. bölümde sizlerle terörle mücadele de yapmış olduğumuz operasyonlara girmek istiyorum. Aynı zamanda 6 Şubat depremi sonrasında yapılan konut ve ticaret hak sahipliği çalışmaları hakkında da detaylı bilgi sunarak, vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik devam eden projeleri paylaşacağız.” dedi.
2024 Yılı Faaliyet Raporu
TERÖRLE MÜCADELE
Emniyet ve Jandarma 2024
Tüm terör örgütlerine yönelik;
Malatya 2024
Tüm terör örgütlerine yönelik:
2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler
Değişim Oranları:
GÖÇMEN KAÇAKÇILIĞI
Malatya 2024
2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler
Değişim Oranları:
NARKOTİK SUÇLAR
Emniyet ve Jandarma 2024
Yakalanan narkotik maddeler:
2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler
Değişim Oranları:
NARKOTİK SUÇLAR: 2022-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ
Operasyon Sayısı:
2022 yılında 2.859 operasyon düzenlenirken, 2024 yılında bu sayı %19,9 artışla 3.429’a yükselmiştir.
Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:
2022’de 4.192 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %15,1 artışla 4.828 olmuştur.
Tutuklanan Şahıs Sayısı:
2022’de 434 kişi tutuklanırken, 2024’te %16,1 artışla 504 kişi tutuklanmıştır.
Ele Geçirilen Maddeler:
2023-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ
Operasyon Sayısı:
2023 yılında 2.379 operasyon düzenlenirken, 2024’te bu sayı %44,1 artışla 3.429’a yükselmiştir.
Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:
2023’te 3.383 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %42,7 artışla 4.828 olmuştur.
Tutuklanan Şahıs Sayısı:
2023’te 394 kişi tutuklanırken, 2024’te %27,9 artışla 504 kişi tutuklanmıştır.
Ele Geçirilen Maddeler:
ORGANİZE SUÇLAR: 2022-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ
Operasyon Sayısı:
2022 yılında 29 operasyon düzenlenirken, 2024’te %3,4 azalışla 28 operasyon düzenlenmiştir.
Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:
2022’de 100 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %11 azalışla 89 olmuştur.
Tutuklanan Şahıs Sayısı:
2022’de 37 kişi tutuklanmış, 2024’te %21,6 azalışla 29 kişi tutuklanmıştır.
Adli Kontrol Alan Şahıs Sayısı:
2022’de 16 kişi adli kontrol almış, 2024’te bu sayı değişmeyerek 16 kişi olarak kalmıştır.
Ele Geçirilen Malzemeler:
2023-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ
Operasyon Sayısı:
2023 yılında 25 operasyon düzenlenirken, 2024’te %12 artışla 28 operasyon düzenlenmiştir.
Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:
2023’te 74 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %20,2 artışla 89 olmuştur.
Tutuklanan Şahıs Sayısı:
2023’te 22 kişi tutuklanmış, 2024’te %13,6 azalışla 19 kişi tutuklanmıştır.
Adli Kontrol Alan Şahıs Sayısı:
2023’te 7 kişi adli kontrol almış, 2024’te %128,5 artışla 16 kişi adli kontrol almıştır.
Ele Geçirilen Malzemeler:
MALATYA KAÇAKÇILIK VE ASAYİŞ SUÇLARI İSTATİSTİK RAPORU
(2022-2024 Yılları Kapsamında Ayrıntılı Karşılaştırma)
KAÇAKÇILIKLA MÜCADELE İSTATİSTİKLERİ
Operasyon ve Gözaltı Sayıları:
2022 Yılı:
2023 Yılı:
2024 Yılı:
Değerlendirme:
Ele Geçirilen Malzemeler:
2022 Yılı:
2023 Yılı:
2024 Yılı:
Değerlendirme:
Önlendiği Tahmin Edilen Vergi Kaybı:
ASAYİŞ SUÇLARI İSTATİSTİKLERİ
Genel Olay Sayıları:
Değerlendirme:
Olay sayısı, 2022’ye kıyasla %5.5 oranında azalmış, ancak 2023’e göre %4.5 oranında artış göstermiştir.
Gözaltı ve Tutuklama İstatistikleri:
2022 Yılı:
2023 Yılı:
2024 Yılı:
KONUT DOKUNULMAZLIĞININ İHLALİ OLAYLARI
Olay ve Gözaltı Sayıları:
2022 Yılı:
2023 Yılı:
2024 Yılı:
EVDEN HIRSIZLIK OLAYLARI
Olay Sayıları:
2022 Yılı: 846 olay
2023 Yılı: 1.238 olay
2024 Yılı: 449 olay (%63.7 azalma, 2023’e kıyasla)
Gözaltı ve Tutuklama İstatistikleri:
GENEL DEĞERLENDİRME VE TESPİTLER
1. Kaçakçılık:
Kaçakçılıkla mücadelede operasyon sayısında istikrarlı bir artış gözlemlenirken, ele geçirilen malzemelerde ve önlenen vergi kaybında ciddi artışlar sağlanmıştır.
2. Asayiş:
Olay sayılarında genel bir azalma yaşanmasına rağmen, evden hırsızlık gibi suç kategorilerinde alınan önlemler etkili sonuçlar vermiştir.
3. Konut Dokunulmazlığının İhlali:
Olay ve gözaltı sayılarındaki ciddi azalma, suç oranlarının düşüşüne işaret etmektedir.
2024 Malatya Suç ve Güvenlik İstatistikleri
Olay sayısı, 2022'ye göre %25.8, 2023'e göre %10.9 oranında azalmıştır.
Şahıs Durumu
Gözaltına Alınanlar:
Tutuklananlar:
Adli Kontrol Şartıyla Serbest:
Mala Karşı İşlenen Suçlar (2023-2024)
Evden Hırsızlık:
Dolandırıcılık:
Kapkaç:
Oto Hırsızlığı:
Kişilere Karşı İşlenen Suçlar
Siber Suçlar
Toplam Çalışma Yapılan Sosyal Medya Hesabı:
Terör İltisaklı Hesap:
2022: 327 → 2024: 2.673 (%717.4 artış).
Tespit Edilen Şahıslar:
2022: 157 → 2024: 245 (%56 artış).
Trafik Verileri
Tescilli Araç Sayısı:
2022: 203.279 → 2024: 234.056 (%7.2 artış).
Tescilli Motosiklet Sayısı:
2022: 12.956 → 2024: 20.215 (%56 artış).
Deprem Sonrası Çalışmalar
Hak Sahipliği Durumu
Bağımsız Bölüm Sayıları
Teslim Edilen Konutlar
Şehir Merkezi Proje Durumu
Vali Yavuz, 2024 yılı boyunca İlimizde emniyet, asayiş ve deprem sonrası yürütülen çalışmaların titizlikle sürdürüldüğünü ifade ederek, emeği geçen tüm kurum ve çalışanlara teşekkür ettikten sonra basın toplantısı sona erdi.